Liczenie kalorii

Liczenie kalorii

W diecie opartej na liczeniu kalorii nie ma ograniczeń spożycia określonych produktów, można jeść wszystko, ale nie więcej niż 1200 kcal dziennie.

Ważne, że można jeść to, co lubimy, ale nie wolno nam przesadzać.

Należy koniecznie jeść trzy razy dziennie, jeść przekąski przed południem i po południu, a dania główne muszą być złożone z produktów ze wszystkich kategorii żywności: białek, węglowodanów i tłuszczów.

Co jeść?

Dużo owoców i warzyw, pieczywo pełnoziarniste, makarony i ryż w nieco mniejszej ilości. Nabiału też sporo, ale niskotłuszczowego. Unikać tłuszczów nasyconych / warto czytać etykiety na produktach!

Aby sprostać tej diecie należy prowadzić dziennik posiłków i układać jadłospis na tydzień – wtedy będzie skuteczna. Nie należy tez korzystać z gotowych dań, bo zawierają „ puste kalorie” i konserwanty. Można natomiast umieścić w diecie słodycze, w ramach spożywanych kalorii.

O czy należy pamiętać?

Jedz produkty dające poczucie sytości.

Jedz wtedy, gdy odczuwasz głód.

Pamiętaj, że śniadanie to absolutna konieczność.

Urozmaicaj menu.

Waż porcje póki nie nabierzesz wprawy w ocenie jej wielkości.

Prowadź dziennik posiłków.