Jedzmy ryby na zdrowie

Jedzmy ryby na zdrowie

Dietetycy wciąż namawiają nas do częstego jedzenia ryb. Jednak my wolimy spożywać mięso, ale czy właściwie zdajemy sobie sprawę jak przez to wiele tracimy. Pamiętajmy, że mięso ryb przede wszystkim jest źródłem pełnowartościowego białka takiego, które jest dość łatwo strawne oraz przyswajalne. Zawiera też liczne sole mineralne jak fosfor, selen, jod, cynk, potas, wapń oraz magnez.

Natomiast chude gatunki ryb są także źródłem witamin B, a tłuste witaminy D. Mamy wiele przepisów na ryby, więc właściwie można znaleźć propozycje na obiady czy kolacje dla każdego. Warto więc zastanowić się nad wprowadzeniem ryb do swojego menu. Pamiętajmy, że im tłustsze ryby morskie jemy, tym lepiej, albowiem taki tłuszcz rybi posiada korzystne choćby dla zdrowia naszego serca długołańcuchowe kwasy tłuszczowe omega-3. Mają one działanie profilaktyczne między innymi w różnych schorzeniach układu krążenia, a przy tym zapobiegają chorobom niedokrwiennym serca oraz udarom mózgu. Równocześnie hamują one rozwój blaszki miażdżycowej i mają działanie przeciwzakrzepowe oraz przeciwzapalne, a także obniżają znacznie poziom trójglicerydów w naszym organizmie.

Również redukują ciśnienie tętnicze oraz przeciwdziałają arytmii serca. Właściwie wystarczy zjadać 80 g wędzonego łososia, aby dostarczyć już tyle zdrowych kwasów omega-3, ile potrzebujemy każdego dnia. Spożywanie co najmniej dwóch posiłków rybnych w ciągu tygodnia zamiast mięsa może też w znacznym stopniu pomagać w zapobieganiu pewnym chorobom sercowo-naczyniowym. Jedzenie ich opóźnia też procesy starzenia się, a pieczone w folii, są lekkostrawne.